FotoAlbums
Kazerne

PMK Wezep (47K) De hoofdingang van de PMK
PMK Wezep2 (45K) Volgens Leen Commers (54-3) zat de 107 in 1955/1956 in dit gebouw op de bovenverdieping. Op de begane grond zat de 102 BMC; de bouwcompagnie met bulldozers, graafmachines e.d.
PMK Wezep3 (32K) Rechts het exercitieterrein

Kiepers

ringeling1a (75K) Scania vau 165kn 8x8 WLS Kipper.

Tijdens de Landmachtdagen 2010 bouwde de Genie een compound zoals gebruikt op buitenlandse missies. Daarbij is de inzet van kipauto's onmisbaar.

Fotografie: Theo Ringeling. Landmachtdagen 2010.

ringeling2a (95K) Scania vau 165kn 8x8 WLS Kipper.

Tijdens de Landmachtdagen 2010 bouwde de Genie een compound zoals gebruikt op buitenlandse missies. Daarbij is de inzet van kipauto's onmisbaar.

Fotografie: Theo Ringeling. Landmachtdagen 2010.

ringeling3 (89K) Scania vau 165kn 8x8 WLS Kipper.

Tijdens de Landmachtdagen 2010 bouwde de Genie een compound zoals gebruikt op buitenlandse missies. Daarbij is de inzet van kipauto's onmisbaar.

Fotografie: Theo Ringeling. Landmachtdagen 2010.

ringeling4 (84K) Scania vau 165kn 8x8 WLS Kipper.

Tijdens de Landmachtdagen 2010 bouwde de Genie een compound zoals gebruikt op buitenlandse missies. Daarbij is de inzet van kipauto's onmisbaar.

Fotografie: Theo Ringeling. Landmachtdagen 2010.

ringeling5 (72K) Scania vau 165kn 8x8 WLS Kipper.

Tijdens de Landmachtdagen 2010 bouwde de Genie een compound zoals gebruikt op buitenlandse missies. Daarbij is de inzet van kipauto's onmisbaar.

Fotografie: Theo Ringeling. Landmachtdagen 2010.

ringeling6 (78K) Scania vau 165kn 8x8 WLS Kipper.

Tijdens de Landmachtdagen 2010 bouwde de Genie een compound zoals gebruikt op buitenlandse missies. Daarbij is de inzet van kipauto's onmisbaar.

Fotografie: Theo Ringeling. Landmachtdagen 2010.

gmckiepauto (107K) GMC Kiepauto

GMCkipper (38K) Gerestaureerde Amerikaanse GMC Kipper

"Een GMC had volgens de militaire voorschriften een laadvermogen van 2,5 ton. Met dit gewicht kon door het moeilijkste terrein worden gereden. In de laadbak zat een schot dat omhooggeklapt kon worden zodat maar een gedeelte van de laadruimte werd benut. In de praktijk werd dit schot meestal niet gebruikt dus werd er aanzienlijk meer geladen. Op de normale weg was dit geen probleem maar in zwaar terrein brak er nog wel eens een steekas. Met een laadvermogen van maar 2,5 ton was een militair rijbewijs B voldoende. Voor een DIAMOND was rijbewijs C vereist en daar moest een apart rijexamen voor worden gedaan."

Leen Commers, 54-3

ringeling7 (83K) tekst

Fotografie: Theo Ringeling. Landmachtdagen 2010.

ringeling8 (89K) tekst

Fotografie: Theo Ringeling. Landmachtdagen 2010.

YK 314a (56K) Prachtige YK 314 van links
YK 314_2a (63K) En van rechts....
YK 314_3a (73K) Iets minder prachtige YK 314 van voren
YK 314_4 (70K) En van achteren....
YK 314_5 (61K) Een 3 tonner in actie
YK616 (39K) YK 616
YK616a (43K) YK 616
tekening YK616 (47K) Constructietekening YK 616
ykz2300 (47K) YKZ 2300
ykz2300a (31K) YKZ 2300
ykz2300b (52K) YKZ 2300
ykz2300c (54K) YKZ 2300